Gott nytt år!

Jaha då var man här igen. 26:e gången blir det för mig. Kan inte säga att jag är någon stor nyårsfirare direkt. Som liten minns man ju mest att man var borta på tråkiga middagar och var tvungen att ha på sig ännu tråkigare kläder och lyssna på tråkiga vuxna som drack äckligt bubbligt vin.

Som tonåring och framåt har jag nästan uteslutande spenderat nyårsafton nere i Perth (Västra Australien) där min pappa är bosatt. Det har oftast vart fråga om ganska lugna familjeföreställningar. Egentligen har jag väl bara firat nyår två gånger tidigare här hemma i Sverige då man nått den åldern att man struntar i vad föräldrar och släktingar hittar på för nåt. Ingen av gångerna har varit särskillt lyckad.

I år tänkte jag inte heller att nyår skulle bli nåt speciellt. När andra börjat diskutera klädsel inför nyår redan tidigt på hösten har jag bara ryckt på axlarna. Men så av en slump så dök det nu upp en mycket lovande tillställning som jag skall bege mig till ikväll och då kändes plötsligt kläderna jag tänkt ha på mig (eller ja jag hade ju inte tänkt överhuvudtaget) väldigt tråkiga och ja....fula.

Så det var med smått panik i blicken jag begav mig ner på stan i förmiddags för att hitta nåt att ha på mig, nåt att dricka och något att röka.
Det är inte helt lätt faktiskt att komma upp med en nyårsutstyrsel på ett par timmar samtidigt som de flesta butikerna är stängda idag.
Först ett stopp på Weekday, sen STUKs mer dressade butik, vidare till Solo och sen Åhléns. Till slut hamnade jag ändå på NK.

Att köra hela smokinggrejen funkar inte främst för att jag försov mig igår och hade inte packat resväskan (således fick jag inte med några smokingbyxor, bara kavajen). Jag tycker ändå temat smoking är trevligt men om man inte kör hela den regelbundna utstyrseln med lackskor etc så är det bättre att bryta av helt.
Därför blev det dessa lite glammigare jeansen från April 77, en smokingskjorta från J.Lindeberg som en fluga från sistnämnde. Till detta tänker jag ha smokingkavajen från H&M samt ett par Jodhpurs från Prada. Hinner jag så slänger jag upp en bild på outfiten innan jag sticker iväg.
Det är ju också så att man har perioder i livet då man använder en viss doft. Ibland kan jag bara lukta på en parfym och direkt associera den med en viss tid i livet. Nu har jag använt Prada Amber Pour Homme ett tag och kände att det kanske var dags för ett byte, eller i alla fall en viss förnyelse. Comme Des Garcons Guerilla 2 har jag spanat på ett tag nu och den slog jag till på.

Kön till bolaget var inte kort. Bland champagnen var det knökat med folk och jag orkade inte tänka över vilken champagne jag skulle köpa. Valde mellan två klassiker. Bollinger eller Veuve Clicquot (Gula Änkan). Till slut föll valet på Bollinger. Det är ju trots allt James Bonds favorit =)
Men det går ju inte att bara dricka champagne under hela kvällen om man inte är skattefifflare. Öl känns uteslutet så en flaska rödvin innan tolvsnåret och en flaska tequila efter tolvsnåret känns väl avvägt.
Vinet är en Penfold Bin 28 Shiraz. Jag vill gärna slå ett litet extra slag för Penfold som gör riktigt goda viner.

Sista anhalten blev hos Brobergs där en cigarr No. 2 av Davidoff samt ett paket Dunhill inhandlades.

Tur att man jobbar extra, känns som om det här blir min dyraste nyårsafton någonsin...

image249

Före tolvslaget. På tolvslaget. Efter tolvslaget.


image250

Kvällen är räddad!


image251


Guerilla 2

Sony Ericsson S500i

Fick denna nalle i julklapp vilket jag är mycket glad över eftersom min gamla telfon härstammade från stenåldern, och dessutom levde sitt egna liv helt obekymrad över vad jag ville (typ stänga av sig själv när det passar).

Tycker mobilen är riktigt schysst. Trevlig design och många små och smarta funktioner. Sen att den ser ut som ett rymdskepp i mörker får man väl leva med.

image247

image248

Julklapp

Firade jul i göteborg. Givetvis lyckades jag på grund av stress, glömma kavajerna hemma.
Därför begav jag mig ut på Julafton för att införskaffa en ny. Hade väl egentligen siktet inställt på H&M men de hade stängt så det blev ett impulsköp av denna ljusbruna enknäppta kavaj från J.Lindeberg. Tror i.o.f. att jag kommer få mycket användning för den då jag i princip bara har kavajer i svarta eller grå toner sen tidigare.

Haha orakad och sjukt trött på detta kortet (ser ju drogad ut)

Lyckades få bort det suddiga, till viss del i alla fall.

image246

Kavaj: J.Lindeberg
Skjorta: BZR
Jeans: H&M
Boots: Rizzo


Suddigt

Vette fan vad jag gjort med kameran. Det här är typ skarpaste bilden idag.....

Får ta och pilla lite med kameran när jag har ork och tid.

Bilden ger väl i alla fall en viss antydan om hur min klädsel var idag

image245

Jacka: H&M
T-shirt: T-Post December
Scarf: Cheap Monday
Jeans: H&M
Bälte: Dior
Sneakers: Dior

Sticka ut

Sugen på ett par ny skor som sticker ut ur mängden? Browns i London har nyligen fått in dessa Oxfords från franska Lanvin ( www.brownsfashion.com )

Jag vet i ärlighetens namn inte om de är snygga eller fula, men helt klart är de är speciella. Lanvin fortsätter att göra skor där tån är av ett annat ofta glansigare material. Som med allt annat från Lanvin så är priset givetvis skyhögt. 5165 kr kostar dessa.

image244




I övrigt har bloggen blivit lidande den senaste månaden av min mycket hektiskta avslutning (3 tentor + 3 arbeten) på denna hösttermin. Hektiskt även i början av nästa termin innan det lossnar lite för mig.