Garderobsrensning update!

Jag har nu kommit en bit på vägen i mitt sorterande, och därför har jag lagt ut en del plagg till fösäljning. Detta har jag gjort på min nya blogg Visions Of Korea som också kommer vara min rese/modeblogg till hösten.

Resan är nu planerad och den 20 Augusti lämnar jag Sverige för Seoul, Korea. Nån vecka senare startar skolan. Under hösten har jag planerat att besöka Beijing eller Hong Kong. Japan och eventuellt Singapore. Runt den 20 december bär det av till Thailand för lite jul och nyår. Den 1-2 januari åker jag till Vietnam och sen Kambodja. Sen åker jag hemåt igen den 16 januari.

Garderobsrensning

Med anledning av min kommande utlandstermin i Korea har jag bestämt mig för att sälja av allt jag inte längre "måste" ha kvar.
Jag har fortfarande en tenta kvar så jag har inte riktigt hunnit välja vad som skall stanna och vad som skall gå ännu. Det kommer komma mer i juni, mycket mer.

Men till att börja med 2 accessoarer som kanske kan vara av intresse;

image363

Dior Homme D-point bälte 95 cm
Inköpt i April och knappt använt. Nyskick!
1500 kr

image364

Halsband från Ann Demeulemeester
Inköpt i våras.
800 kr

Frågor kan ställas här, eller via mail [email protected]

Boktips

image362


Själv läser jag inte särskilt mycket skönlitteratur. I vart fall inte längre. Studierna gör att jag helt enkelt inte orkar med att läsa böcker vid sidan om. Ibland blir det nån bok då och då, men inte alls i samma utsträckning som tidigare.

Så här till sommaren dock, brukar jag sluka böcker. Det är den perfekta följeslagaren på stranden, i parken, eller ja överallt egentligen.
Den här boken som heter "Fri" av Natsuo Kirino råkade jag på av slump häromdagen inne på Pocketshop på Centralstationen i Göteborg. Jag valde den främst på grund av att jag aldrig läst något av en japansk författare, eller i detta fall författarinna.

Jag fastnade direkt och kan inte sluta. Den är riktigt riktigt bra.
Natsuo Kirino har skrivit den, och är uppenbarligen ganska populär i sitt hemland där hon vunnit flera priser. 16 böcker har hon skrivit men bara 2 är utgivna på engelska (en tredje kommer senare i år). Detta är den första boken att utges i väst.

På baksidan av boken står att läsa;

"I en av Tokyos förorter arbetar fyra kvinnor nattskiftet på en fabrik som tillverkar färdigpackade luncher.
Tyngda av sitt tunga arbete och stora skulder och isolerade från sina barn och män så drömmer de om en väg
ut ur den återvändsgränd som deras liv utgör.
En av kvinnorna stryper sin otrogne, spelberoende man och erkänner sitt brott för Masako, den närmsta av hennes kollegor. Masako går med på att hjälpa sin vän och ber de andra medarbetarna också om hjälp att stycka och göra sig av med kroppen
Kroppsdelarna upptäcks och polisen börjar ställa frågor, men kvinnorna har farliga fiender att bekymra sig för. En lånehaj upptäcker deras hemlighet, och även en hänsynlös nattklubbsägare som polisen är övertygad om är mördaren. Han har förlorat allt på grund av kvinnornas brott och vill nu ha hämnd."

Fri´s persongalleri är imponerande, och sättet det japanska samhället skildras är intressant. Våldet är ibland brutalt men sätts i ett sammanhang på ett snyggt sätt.

En bok man inte bör missa!