Ny klocka!

Fick denna klockan i födelsedagspresent av min mor och hennes make!

Gillar den väldigt mycket, den är klassiskt stilren och funkar till det mesta.

image101
                                 Longines LungoMare

Festfixaren

Imorgon fyller jag 25 år. Shit, det är lite skrämmande egentligen. Halvvägs till 50. Närmare 30 än 20.

I vart fall så blir det fest på lördag, med en skön mix av människor. Gamla polare från Göteborg, studiekompisar från Jönköping och flickvännens kompisar från Stockholm och Blekinge.

En god hjälp för att fixa en bra fest är Linnea Johanssons bok Festfixaren.

Linnea jobbar i New York som festfixare på heltid och arrangerat många stora fester för Jennifer Lopez, Donald Trump, Justin Timberlake, Rolex etc etc.

Boken är i alla fall väldigt trevlig att läsa oavsett om ni skall ställa till med fest eller inte. Det är en utmärkt så kallad "coffee table book" att ha i hemmet när man får främmande.

image91

Den finns att köpa hos bl a
www.bokus.se för 160:- eller på IKEA 159:-


Tritoni

Likt Manolo (www.manolo.se) uppmärksammade häromdagen finns det ett nytt svensk klockmärke som ser rätt spännande ut.  Tritoni heter det och du hittar klockorna på www.tritoni.com
Deras Webshop öppnar idag den 15:e maj. Klockorna går på ca 800 kr

Här är de två modellerna jag själv tycker är snyggast.

image89

image90

Köptips: Budget

Här kommer lite tips på saker att köpa inför sommaren som inte kostar hela studiebidraget.

image85 image86

F-Troupe vita canvas skor, 600 kr (
www.oaknyc.com)      Trias Medici, ca 1200 kr (lite varstans sök Trias på google)



image87 image88

Svensson Kalhygge Scarf, 399 kr (www.shelta.se)  Ulterior Motive slips, 299 kr (http://umotive.com)


Själv har jag inhandlat slipsen som jag hoppas att få innan min 25 årsfest på lördag.

Lite mer HM

I väntan på skattepengar och semesterersättning får man göra lite mer budgetförlåtande inköp så länge. Köpte dessa solbrillor från HM´s hemsida för 79:50 kr. Får dock vänta ett par veckor innan jag kan avgöra hur de ser ut i verkligheten.

image84

Nätshopping!

Har nu uppdaterat min Nätshoppingguide. Den börjar bli rätt gedigen tycker jag. Ni är mer än än välkomna att ställa frågor var man kan köpa ett visst märke ni söker. Det kanske är lite jobbigt att gå igenom alla butikerna plus att det finns en del butiker jag inte lagt in ännu.

Guiden hittar ni längst ner till höger på denna sidan om ni scrollar ner. Den finns under kategorier och heter "NÄTSHOPPINGGUIDEN"

Billiga skor!

Letar du efter ett par snygga billiga slit- och slängskor till sommaren?

Kolla då upp www.whiteplimsoles.com

Jag beställde själv ett par, och det hela gick på 191 kr inklusive frakten.

Tar mellan 3-5 dagar om de finns i lager, vilket de sällan gör så räkna med en 10 dagar.

image83

Dagens...

Dagens outfit nr 2.
Kanske lite trist egentligen, men å andra sidan var vädret så pass trist idag att klädseln ändå speglar mitt humör.

image82

Jacka: Vintage
Skjorta: HM
Slips: Cheap Monday
Jeans: Dior
Bälte: Dior
Skor: Fred Perry

HM

Köpte denna piké från HM´s onlineshop idag. 149:- gick den på. Tycker den verkar rätt schysst, lite kul med axelklaffarna och priset var bra. Får se hur kvaliten är när jag får hem den

image81

Up and running...

Ja, bloggen har varit minst sagt inaktiv de senaste månaderna vilket beror på att vederbörande hamnat lite efter i studierna. Därför har jag vart tvungen att plugga i princip varje dag vilket gjort att vissa prioriteringar blivit növändiga att fatta.

Nåväl, en del inköp har jag trots en rätt stram budget lyckats med.

Det här är faktiskt den första outfit jag lägger upp på bloggen då jag äntligen har tillgång till en digitalkamera.
Det vore väl önskvärt att outfiten skulle vara lite roligare så här på premiärdagen men jag har skrivit en 6 tim associationsrättslig tenta idag så utstyrseln speglar väl lite min trötthet såhär på eftermiddagen/kvällen.

Jackan, jeansen och skorna är inköpta relativt nyligen. Jackan är jag speciellt nöjd med då jag letat efter en kortare modell i nylonmaterial, och denna kostade blott 98:- på HM

v?rshopping

T-shirten kommer från Filippa K och har ett par år på nacken.

Jeansen är från Dior Homme Lurex från SS05. Det speciella med jeansen syns inte på bilden men i lite starkare ljus så har jeansen en skimrande effekt tack vare att en lurex (metallliknande) tråd är insydd i jeansen. De köptes via en privatperson på nätet.

Skorna kommer från Fred Perry och är en tidig födelsedagspresent från min flickvän.

Jag hoppas att jag kommer ha mer tid till att uppdatera