Tidig julafton

Vädret e skit just nu. Kallt och snö som blåser in från sidan. Frölunda åkte på stryk mot HV71 trots att man var flera klasser bättre, och 3 tentor + 2 arbeten på 3 veckor. Minst sagt tungt just nu.
Därför passade jag på att trösta mig själv med en tidig julklapp.
Åkte till Mediamarkt och indhandlade ett Nintendo Wii + spelen Super Mario Galaxy, Table Tennis samt en extra handkontroll.

Detta har kanske inte så mycket med Mode att göra egentligen, mer än att Wii är den snyggaste konsollen rent designmässigt i mitt tycke.

image242


Årets fynd!

Kan inte riktigt bestämma mig för vad som är årets fynd hittils, men valet står mellan väskan från Acne som jag köpte på Spirit i Helsingborg för 1350 kr (Ordinariepris 5500 kr)

Eller de skor jag köpte från Refined by Bobbie Burns på utförsäljningen i Göteborg. De låga skorna kostade 500 kr och de höga 600 kr. (Ordinarie pris 1200-1500 kr)

Vad tycker ni?


Väskan:

image238

image239




Skorna:

image240



Förra årets fynd var i alla fall de här:

image241

Dior Homme Votc, 1500 kr från Blocket =)

Kamera...

....har jag äntligen fixat. Det blev en Canon Ixus 70 eftersom morsans kamera var en Canon Ixus så var det väl säkrast att köpa en av samma märke och serie.
Ha tagit några bilder på de plaggen jag införskaffat senast och inte haft bilder på.

image233

Skjorta: Back
T-shirt: Rick Owens
Byxor: Rick Owens
Kängor: Ann Demeulemeester

image234

Tröja: Pour

Tröjan gör sig inte riktigt rättvisa på det här kortet. Den är en blandning av Ull, Akryl, Nylon och Metall.

image235

Hood: Weekday

image236

Byxorna: Rick Owens

image237

Mössa: Pour

Tröjan är från Jil Sander AW/06

Nina qi

image230


Av en ren slump när jag och en kompis i goda ro satt och fikade på cafét som ligger ett stenkast från min lya, fylldes plötsligt lokalen med en jäkla massa folk.
Det visade sig vara nån form av release av ett nytt lokalt märke som heter Nina qi
www.ninaqi.com
Där bjöds på visning av jeansen Superstar (tror jag de hette) samt nån soulsångare som uppträdde. Det var packat med folk, mest unga gymnasieelever och förvirrade tanter som trodde de skulle få en lugn fika och liksom jag inte alls uppfattat releasen i förväg.

Jeansen då?

Nä...de var inga höjdare om man säger så.
Men kul för jönköping att det finns lite folk som vågar satsa i alla fall.


Också till den återkommande följetången "kameran". Nu är det så att jag på något sätt lyckats att supa bort kameran första dagen jag fick låna den. Helt otroligt.
Så bilder dröjer. Men jag går nog faan ut och köper mig en ny kamera i veckan. Ja det måste jag med tanke på att det var morsan jag hade lånat.

HM Jul 2007

HM har nu dragit igång årets julkampanj, HM Jul 2007.
En gång i veckan fram till jul kommer nya plagg att landa i butikerna och på nätet, med start från idag 15 november.

Veckans plagg för oss killar är en smoking. Ser ut lite grann som Cavalli varianten. Priset är billigt, riktigt billigt till och med. 298:- för kavajen och 198:- för byxorna.
Köp och ha på nyår!

image223



Här är övriga plagg för oss killar.

22 November

image224

29 November

image225

6 December

image226

13 December

image227

image228

20 December

image229


Ingen kabel idag. Var lite för trött och sliten sen gårdagens partaj. Men imorrn blir det kamel och bilder =)

Guerilla 2

Jag skrev tidigare om att Comme des Garcons parfymer äntligen dykt upp i sveriga, ja i alla fall på nätet. Hur det är i butik vet jag faktiskt inte, jag kan ju ha missat det tidigare.

Hursomhelst, idag var jag i göteborg och passade på att springa in på NK bara för att kolla ifall ifall. Mycket riktigt fanns där ett antal parfymer från Comme des Garcons. Men det var ingen av de jag nämnt tidigare som var bäst.
Det var nämligen den här parfymen som heter Guerilla 2. Döpt efter de butiker Commes Des Garcons öppnar lite här och var i världen under begränsade tider.

Den var väldigt....intressant.

Jag ångrar att jag inte köpte den....

image222


Jo förresten! Jag har fixat kamera nu, så förhoppningsvis blir det lite bilder på mina senaste inköp, outfits m.m
Efter en lång dag och sen nattbuss skall jag nog äntligen gå och lägga mig nu!

Gonatt!

Lokalkändis

Haha....nja nån lokalkändis vet jag inte om jag blivit.
Men i brist på kamera får man väl medverka i TV istället då...

Haha, hade ingen aning om att man var med förrän en polare ringde

Klippet finns här

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=964914

Av nån anledning går det inte att ta print screen. Men 1:10 in i klippet är jag med till höger i bilden i grön mössa från Pour =)

Cavalli...

Det tog nästan en timme men sen fungerade till slut HM´s webshop.

Jag beställde trenchcoaten och kostymen. Finns bilder längre ner på bloggen. Ytterst tveksam om jag kommer behålla nån av dem, men jag vill i alla fall se dem och känna lite på dem.

S/S 2008 Preview - Avantgarde

På Ateliers hemsida kan man få sig en försmak av vårkollektionerna från några av de ledande märkena i en kategori jag själv vill benämna Avantgarde.
Kanske den klädstilen jag själv tycker e den allra snyggaste, men också oerhört svår att få till och oftast snordyr.



Ann Demeulemeester



Rick Owens



Label Under Construction



Attachment



M.A+



Number (N)ine



The Viridi-Anne



Yohji Yamamoto



Commes des Garcons parfym till Sverige!

Uppdateringarna är minst sagt sega just nu. Fortfarande ingen kamera i sikte, så motivationen att blogga är inte på topp just nu tyvärr. Har gjort en del roliga inköp men det får vänta tills kamera e fixad.

Så till en rolig nyhet.

Comme des Garcons parfymer som bl a säljs hos kreddiga Doverstreetmarket i London har överraskande och "äntligen" dykt upp här i Sverige. Detta tack vare Tres Bien Shop
http://www.tresbien-shop.com/

image211            image212

Priserna ligger runt 550-600 kr för 50 ml Eau de parfume