3 budgetköp och 1 present

Vart i gbg i helgen. Ett besök i stans två weekdaybutiker resulterade i följande köp



Nakkna, 425 kr på 75 % REA
Riktigt skön tunn kvalité och en ganska rolig krage som man kan låts stå upp genom att knäppa den.




MTWTSFF Strummer Pants, 350 kr





MTWTSFF Shorts, 300 kr





Rizzo skor, present

Michel Berandi

Det här gillar jag! Riktigt mycket dessutom. Tyvärr finns inga onlinebutiker som säljer huvudkollektionen. Närmaste butik ligger i N.Y.
Hans underlinje MB999 går dock att köpa hos exempelvis
Oak




Dagens

Tog ett break från plugget och passade på att njuta med en kaffe i vårsolen idag.



T-Shirt: Alexander McQueen
Jeans: Drkshdw
Sneakers: Viridi-Anne
Halsband: Ann Demeulemeester

Sneakers

Mina nygamla sneakers anlände med posten igår =)

Från tidiga Viridi-Anne när det hette "The Viridian"




Ganska lika Converse fast silhuetten är något annorlunda när de väl sitter på foten =)

Desert Survivor Theme

Ett spännande underground-märke är londonbaserade Horace
Trots att märket funnits ett antal år är det relativt okänt. Först på senare tid då man börjat visa upp kollektionerna på catwalken har det rönt någon form av uppmärksamhet.
Bilderna nedan är från SS09 kollektionen som i rätt begränsad upplaga går att köpa hos SevenNewYork och Doshaburi.









Om jag var tjej...

...och rik bör tilläggas skulle jag illa kvickt lagt beslag på dessa byxor från Rad Hourani



Finns att köpa hos
Reborn för 8275 kr

Lars Andersson

Lars Andersson är nog för de flesta, även mig, en rätt okänd svensk designer. Han är bosatt i NY och har i vår släppt sin första manliga kollektion efter ett par år med bara kvinnliga kollektioner.









Priserna är däremot inte särskilt svenska. Hoodtröjan nedan finns att köpa hos
Blackbird
och kostar 599 USD


Slåss mot vädret som en riktig man!



Men are not gentle, friendly creatures wishing for love, who simply defend
themselves if they are attacked,but that a powerful measure of desire for
aggression has to be reckoned as part of their instinctual endowment.

- Sigmund Freud

För ynka 36 USD kan du köpa ett hos
Kikkerland

Ipred eller inte...

...struntar Trent Reznor i !

Här bjuder han ut sitt nya album The Slip, helt gratis att tanka hem!

The Slip


Vivienne Westwood




När Carrie i Sex and the City filmen drog på sig denna klänningen från Vivienne Westwood, slängde jag en blick runt biosalongen (nej jag gick inte på filmen frivilligt, ibland får man offra vissa saker för att få andra så att säga).
Min tanke gick direkt till punkaren Westwood och jag insåg att väldigt få...om ens någon annan än jag själv associerade Westwood snarare med en t-shirt från 70-talet föreställandes två homosexuella cowboys!




Westwood slog trots all igenom, inte tack vare klänningar a la Sex in the City, utan snarare tack vare hennes provokativa kläder som bars av Sex Pistols!

Missfoster...

...är vad jag ser ut som idag, enligt vidvinkelobjektivet i alla fall =)



Jacka: Drkshdw
Skjorta: Manson
Linne: Unplugged
Jeans: April 77
Boots: Number (N)ine copies

Lite deprimerad idag

Mycket som bär emot idag. Kläderna får spegla mitt humör.



Jacka: Drkshdw
Hoodie: Viridi-Anne
T-shirt: Rick Owens
Jeans: Drkshadw
Sneakers: Rick Owens copies

Mastermind

Det är nåt speciellt med den här T-shirten!
Kan ni gissa vad?




Det är den i särklass dyraste t-shirten jag någonsin sett.

12 148 kr får den som inte vet vad de skall göra med all skatteåterbäring, punga ut.
Hos www.cliffedge.co.jp

Värt? =)

Ny vårjacka

Det blev den här jackan ändå =)

Rick Owens jeanslabel Drkshdw

Köpt från Yoox.com



Kängor

Mitt sökande efter snygga kängor i annan färg än svart går vidare och den här gången har jag spanat in dessa från Carin Westers kommande höstkollektion. Får se vad prislappen hamnar på.


Hade jag vart tjej

skulle jag definitivt köpte mig ett par av dessa



Acne, 2395 kr

Köper den här av dig!

Om någon har denna scarf i sin besittning och vill ha lite extracash så hör av er, jag köper den av er!



Behnaz Aram, 2005

Vårjacka

Är i behov av ett komplement till min skinnpaj.

Skrev ju tidigare om en jacka från Drkshdw.

Nu har Yoox.com en liknande jacka från Drkshdw.
2100 kr kostar den.

Köpa?


En fantastisk scarf!

Julius Scarf går inte av för hackor!!







3500 riksdaler går den lös på hos Blackbirdballard. Satans dyrt...skall nog köpa mig en triss imorrn...eller truga och be flickvännen att köpa den i Japan där den i alla fall är något billigare, 2100 kr

Kvällens outfit

Det var ett tag sen jag lade upp en outfit. Ja ett jävla tag sen =)

Bilderna är inte hundra...har inte lärt mig hur kamerans självutlösarfunktion fungerar riktigt =)




Jacka: Acne
Tröja: Viridi-Anne
T-shirt: Rick Owens
Jeans: Drkshdw
Skor: Rick Owens kopior

En krossad dröm

Är precis vad denna skjortan från Julius är.

Chansen att denna någonsin dyker upp i min storlek 4 (Julius är ganska små) igen är obefintlig.

Har kännt på den i Seoul och bilder gör den inte rättvisa...kan vara det grymmaste plagget jag sett.

Tyvärr har jag inte 7500 kr att lägga ut =(




Kanske kanske har jag lite flyt och hittar denna jackan från Drkshdw lagom till våren


Favoriter i garderoben del 1

Nu när kameran ändå var framme så passade jag på att fota några av mina favoriter ur min garderob.
Ja givetvis finns det ju många faktorer som spelar in när man väljer vilka kläder man tar på sig. Väder, vart man skall, vilket humör man är på m.m men dessa kläder återkommer ofta i mina outfits.

 
Acne skinnjacka Limiterad                 Pour stickad tröja med silvertrådar

  
Tiger Militärkavaj                                   The Viridi-Anne stickad tröja

 
Number (N)ine hoodie med fickor                    Unplugged linne

 
Alexander McQueen Skull T-shirt      Fifth Avenue Shoe Repair t-shirt


Nakkna Sheet T

Fler bilder på favoritjeansen

Här kommer lite fler bilder på mina favoritjeans. Ett par Dior Homme Made in Japan 19 cm från A/W 06.






Fiorentini & Baker

Att hitta snygga boots som inte är svarta är något jag personligen finner förvånansvärt svårt.
I grund och botten är nästan alla mina skor svarta...i vart fall mina boots.

Har länge haft ögonen på det italienska kvalitetsmärket Fiorentini & Baker, och jag vill slå ett slag för dessa kängor som jag tycker är riktigt fina. Tyvärr har jag inte riktigt stålarna just nu, men det kanske nån annan har? =)


Bootsen hittar du på
Gimme Shoes och kostar 448 USD

Nya gamla sneakers

Köpte dessa begagnade sneakers av märket Viridi-Anne från Superfuture.

700 pix fick jag pröjsa.

Återstår att se om de passar eller inte.
Om nån är 44,5-45 och är sugen på de här får de gärna höra av sig =)


General Idea

En av de mest spännande koreanska designerna jag stötte på i Seoul var märket General Idea av designern bumsuk.

Har nu hittat onlineshoppen på http://gibmall.com/

Givetvis är den på koreanska, men skulle nån vara sugen så kan jag nog hjälpa till med beställning.

De här plaggen är i alla fall jag lite sugen på:

Jeans