Dagens...

...outfit.

Tyvärr blev kvalitén inte den bästa. Tjejen har nån konstig inställning på sin kamera och oteknisk som jag är vet jag inte hur man ändrar.

image139

Kavaj/jacka - Hope
T-shirt - HM
Smokingbyxa/träningsbyxa - Hope
Skor - Fred Perry

Kavajen köptes in helgen på 60 % rea för 1200 kr hos Stil i jönköping.
Den är schysst på så sätt att den kan användas både som kavaj och jacka. Den går exempelvis att knäppa hela vägen upp i halsen. Sen är den gjord av en blandning av ull och stålull vilket gör att den efter viss användning kommer få lite skön tillstukad look.
Byxorna, även de från Hope köpte jag förra året och det är mina absoluta favoritbyxor. Hope gjorde en blandning mellan en klassisk smokingbyxa med revärer, knäppning etc samt en vanlig träningsbyxa med dragkedjor längs benen. Tyvärr syns inte detaljarbete så som sydda pressveck etc på bilden.
Det jag gillar med dem är just att de är dressade utan att alls kännas dressade när man har dem på sig. Funkar lika bra till skjorta och fluga som till en slapp t-shirt.
Hope är ett märke som fortsätter imponera på mig. Jag äger bara dessa två plagg från dem men de är båda fantastiska med riktigt fina detaljer. Deras höstkollektionen ser till och med ännu bättre ut än tidigare.

Har även gjort en del höstshopping men minneskortet på kameran e fullt (och jag vågar ej radera nåt haha) så det kommer fler bilder i veckan.

Kommentarer
Postat av: Anton

Snyggt... Gillar oxå Hope. Tycker dock byxorna ser lite korta ut. Det är teen från HMs Art By va? skulle knäppt upp kavajen/jackan och släppt ner tröjan. Tror inte det bryter den propra looken, eller? Låter negativ men tycker det var snyggt =D

Postat av: Johan

Yes, teen är från Art by. Ja byxorna är medvetet korta. Skall egentligen matchas med ett par färgglada sockar. Jo det är nog snyggast när man låter t-shirten får hänga ner och kavajen är uppknäppt. Dock ville jag mer visa själva passformen på kavajen och det är svårt utan att knäppa den. Tyvärr är bilden inte så bra. Får be tjejen ställa in sin kamera bättre =)
Tack i alla fall =)

2007-08-27 @ 21:03:02
URL: http://homme.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback