Ny hoodie från japanska Number (N)ine

Har länge haft ögonen på detta avantgarde märke från landet i öst. Några köp har det dock aldrig blivit, vilket till största delen beror på svårtillgängligheten. Märket har fram till i år inte sålts i Sverige. Ja överhuvudtaget säljs det på väldigt få ställen i västvärlden. De har butik i New York och Paris. Sen går det att få tag på i viss utvalda butiker i ex. london. På nätet är det enbart www.brownsfashion.com som säljer Number (N)ine och de tar dessutom rejält betalt för det också. Kvar finns då auktionssidorna Ebay och japanska Yahoo. Eftersom märket säljs på så få ställen i väst är således också annonserna på ebay få. Därav fick jag vända mig till den japanska filialen av Yahoo Auctions. Detta är dock en process i sig. Japanerna skickar nämligen inte utanför japan. Därför måste man anlita en så kallad "bid service". Detta fungerar på så vis att man betalar pengar till bid servicen som sedan bjuder på objektet och skickar det vidare till Sverige. Dock tas en kommission ut på 10-15 %.

Nu tog jag i alla fall tag i det hela och använde en sån här bidservice för att kamma hem denna svarta hoodtröjan från Number (N)ine. Har inte fått hem den ännu så vi får väl se om den passar.
Den är från 2006 års höstkollektion. Förresten, varför är allt jag handlar i vår, svart? Hmmm.....dags för ett par vita sneakers kanske!? Spanar på ett par från Umbro by Kim Jones.

NN

Kommentarer
Postat av: luvs

Lite skoj måste jag få tycka att det är när du skriver om avantgarde märket number nine och beställer sedan en svart hoodie? :D

2007-02-10 @ 23:35:00
Postat av: Johan

Ja hoodien är förstås inte på något sätt avantgarde. Däremot vill jag tipsa om märket som jag tycker är ett av de mest spännande märkena på marknaden, och det kan väl bäst beskrivas som avantgarde...
Att det blev en hoodie beror främst på att jag letat länge efter en snygg zipvariant också dök denna upp lite lägligt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback