Till Salu! Flyttstädning av garderoben

Om ca 3 veckor är det tänkt att jag skall byta lägenhet och därför passar jag nu på att gå igenom min garderob och se över vad jag skall spara och vad jag skall slänga alternativt sälja. Kommer inte ha samma garderobsutrymme som i denna lägenhet. Skall försöka att bara ta med det absolut nödvändigaste och de sakerna jag använder dagligen.

Är något av plaggen intressant? Hör av er antingen här på bloggen eller till [email protected]


Plaggen jag listar i denna runda är antingen bara provade eller använda 1-2 gånger.

Håll utkik efter nästa runda som kommer innefatta lite byxor, t-shirts, skjortor och skor.

Först ut är min jacka från Prada A/W 07 jacka.
Storlek: 48
Jag är inte helt säker ännu på att jag vill sälja denna. Är lite för tajt på mig men jag har ju skaffat gymkort så.
Jackan är skuren som en kavaj. Den har en dold knäppning i form av en kort dragkedja och tre
knappar. Den är aningen fodrad med windstopper och funkar utmärkt som höst eller vårjacka.
Nypris ca: 7000 kr
Begärt pris: 3000 kr + (alternativt ett bra bud)

image274
image275
image276
image277
image278image279
image280



Nästa objekt är denna oerhört coola vårjackan från Hope S/S 07.
Storlek: 50 (dock mer som en 48:a)
Den är också som en kavaj egentligen. Mer som en grövre kavaj att köra som vårjacka. Funkar lika bra att använda som uddakavaj som vårjacka. Det speciella i denna ligger dels i detaljerna så som alla dragkedjor, fickor och den varierade knäppningen men även i själva materialet.
Den är i grunden en treknäppt kavaj, men har också två stycken knappar vid halsen som gör att den kan knäppas hela vägen upp för att få en annorlunda look, eller när det blåser ute.
Materialet är ull. Men enligt försäljaren så är det en blandning av vanlig ull och stålull som ger denna kavaj dess speciella utseende och struktur. Effekten efter en viss tids användning är att den kommer bli lite "tilltufsad", nästan lite skrynklig (tänk Comme des Garcons boiled jackets).
Är sur för att även denna är lite för tajt, annars hade jag definitivt behållt den.

Begärt pris: 1800 kr (alternativt bud)

image281
image282
image283
image284
image285





Carin Wester A/W 07 oversize grovstickad tröja. Denna tröja är riktigt mysig och skön men jag har redan ett antal oversizetröjor och har bara använt denna en gång. Den ser lite rolig ut när den hänger på en galge eftersom den är så pass oversize.

Storlek: One Size

Nypris: 1800 kr
Begärt pris: 1300 kr (eller bud)

image288
image291




H&M S/S 07
dubbelknäppt kofta med sjalkrage. 90 % bomull och 10 % mulbärssiden.
Sålde slut direkt när den kom.
Storlek: Medium

Begärt pris: 500 kr

image286



Filippa K
grovstickad väst med sjalkrage.
Storlek: Medium

Begärt pris: 600 kr

image287



Acne
röd slips i skinn. Använd en gång. Ändå lyckades jag ha sönder själva "hållaren" på baksidan. Enkelt fixat med lite nål och tråd.

Begärt pris: 125 kr

image289
image290

Kommentarer
Postat av: Don

fuck little me, I'm a small! The hope jacket was really nice!

I wish I could pull off that wester sweater. Can you take a picture with it on? and how long are you? I'm just 180 cm's. Looking forward to see the other items!

2008-01-11 @ 23:00:55
Postat av: Claes Schalling

tjena

den där wester tröjan.., hur pass stor MÅSTE man vara för att klara av att bära upp den? Jag vet att du är större än mig, men hur sitter den på dig?

Postat av: Johan

Schalling:

Den är sjukt oversize. Man bör vara i min storlek tycker jag nog. Jag e 188 och den går nästan ner till knäna.

2008-01-13 @ 23:12:33
URL: http://homme.webblogg.se
Postat av: phille

Tjena! Har du Carin Wester tröjan kvar? Och vill du fortfarande kränga den?

2008-02-02 @ 10:53:52
URL: http://phillitup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback