Vinter-REA

Hmm...ja som de flesta klädintresserade redan är fullt medvetna om är att rean pågår för fullt. Ja till och med så att den börjar avta mer och mer. Generellt får jag väl likt de flesta varna för rea-köpen som oftast tenderar till att bli ganska onödiga. Oftast köper man kanske coola grejer man sett tidigare under säsongen. När de sen reas kan 30 % kännas som ett kap. Det är väl så butikerna vill få det att framstå som i alla fall. Enkla basplagg som står pall för ett par säsonger är ju därför att rekommendera.
Och 30 %....ja det är inte särskillt mycket tycker jag. Det bör krypa ner mot en 50 i alla fall för att det skall motivera köp. Annars är det ju bättre att spara pengarna. Snart dyker nya kollektioner upp. Som en kompis till mig brukar säga när julklappspengar (födelsedagspengar eller vad det kan va) bränner i fickan; det kommer alltid mer, nyare, coolare kläder framöver.
Jag hade väl egentligen inte tänkt köpa något på rean. Men p.g.a. dåligt omdöme haha så kunde jag inte undgå denna kavaj från Filippa K som jag hittade på 40 % hos Stil i Jönköping.
1320 kr kostade den på Rean. Och det är väl lite av ett annat motto jag har; hittar man snygga kavajer för under 1500 kr så bör man slå till. Är det någonting man inte kan få för mycket av i garderoben så är det kavajer. Det ihop med vita skjortor och strumpor.

image265



Mitt andra "fynd" var kanske ännu onödigare när jag tänker efter. Har en del pengar på ett paypal-konto. Tyvärr verkar det vara en massa strul för att jag skall få ner pengarna på mitt bankkonto, och sådär jättemycket pengar rör det sig inte om, så därför valde jag att spendera en del på denna t-shirt från Lanvin. Har spanat en del på den tidigare under hösten (haha känns igen?) men priset på 2000 kr avskräckte (har sett att vissa butiker fortfarande tar den summan). När jag då hittade den för 600 kr på diabro.net blev frestelsen för stor.


image266

image267



När vi ändå är inne och pratar om rea fynd så vill jag slå ett slag för denna tröja som kanske är höstens absolut hetaste i mitt tycke. Jag har tipsat om den förut. Från japanske Junya Watanabe (han som samarbetar mycket med Comme Des Garcons). I mohair. Den gick väl på närmare 5000 i höstas tror jag?
Finns i storlek Large hos
www.pollyanna.com för ca 2000 kr för den som har pengar kvar och rätt storlek. Kanske inte så klassisk och kanske tröttnar man efter ett tag, men satan va cool den är. Går väl att sälja på forum som Superfuture och dyl när man tröttnat. Slå till den som har cash!

image268

Kommentarer
Postat av: Mange

Kavajen ser galet bra ut, ett kap av allt att döma. Är det enkelknäppning på den? Måste springa till Stil och kolla om de har mer Filippaprylar på rea.

Tishan var lite orginell, men inte i min smak direkt. Ser dock lite detaljrik ut vilket aldrig skadar på t-shirts. Tröjan vet jag inte vad jag ska säga om, tyckte inte om den på bild alls faktiskt. :P
Fina prylar anyhow.

2008-01-09 @ 02:25:12
Postat av: Johan

Kavajen är tvåknäppt.
Inte mycket av intresse kvar på deras rea tyvärr. Ett par byxor från Hope på 50% men de var storlek 52. Om du kommer i stl 46 så fanns en del kavajer. Annars tycker jag det mesta på rea var riktigt trist.

Tröjan kan jag garantera är mycket snyggare i verkligheten än den bilden jag postade. Tror det var King som körde nåt reportage för ett tag sen där den figurerade =) Nåväl smaken är ju olika.

Postat av: matte

tischan var riktigt schysst! beställde en jag med =)

2008-01-09 @ 14:15:24
Postat av: Minore

snygga köp johan.

2008-01-09 @ 16:51:29
URL: http://lifeoffashion.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback